محمد علیمحمد علی، تا این لحظه: 13 سال و 7 ماه و 6 روز سن داره

حاج علی مامانی

به تو آرزو داده ام

1390/4/20 11:46
نویسنده : یاسمین
320 بازدید
اشتراک گذاری

 دلم می‌خواست می‌شد همه اسباب بازیهای دنیا را برایت بخرم. نمی‌شود. دلم می‌خواست تو را به بهترین مدرسه دنیا بفرستم. نمی‌شود. دلم می‌خواست دستت را دراز کنی و هر چه را می‌خواهی داشته باشی. نمی‌شود. دلم می‌خواست نفهمی غصه یعنی چه. نمی‌شود. دلم می‌خواست حوصله بی پایان داشتم. ندارم. دلم می‌خواست بهترین مادر دنیا باشم. نیستم. دلم می‌خواست شادترین بچه دنیا باشی. نمی‌شود. دلم می‌خواست خنده سهم تو از زندگی باشد. نمی‌شود.

زندگی چیز مسخره‌ای است پسر جان! همه چیز دست خودت نیست. بهتر بنویسم. خیلی چیزها دست خودت نیست. زندگی برای یک زن آسان نیست. اما زنها - در گوشی بگویم پسرم - یاد می‌گیرند که زندگی سخت است. از سختی زندگی نمی‌ترسند. از همان اولین خاطره درد می‌فهمند که زندگی قرار نیست همه‌اش بهشان بخندد. می‌فهمند که نمی‌شود سر زندگی داد بزنند. می‌فهمند که گاهی باید مسکن بخورند و دراز بکشند تا زندگی به راه خودش برود. برای همینهاست که دخترها زودتر بزرگ می‌شوند. زودتر می‌فهمند که زندگی یعنی چه.

پسرها را انگار زندگی تا وقتی که بزرگ بشوند زیاد کاری به کارشان ندارد. - دارد؟ - می‌گذارد خوب با خیالهای خوششان قد بکشند. خوب بزرگ شوند. خوب خودشان را جدی بگیرند و بعد دستشان را می‌گیرد و پرتشان می‌کند توی بلبشوی زندگی. پسرها دیر می‌فهمند که زندگی سخت است. شاید وقتی که برای پوست انداختن، برای مسکن خوردن و دراز کشیدن دیر شده باشد.

دلم می‌خواهد قوی باشی. دلم می‌خواهد روی پاهای خودت بایستی. دلم می‌خواهد به خودت تکیه کنی. شادی را نتوانستم توی جعبه‌ای قایم کنم و به تو بدهم به جایش به تو آرزو داده‌ام، آرزوی ساختن، داشتن، پریدن... حالا نه اما شاید وقتی که بزرگ شدی بفهمی که توی جعبه آرزو، شادی و امید را هم برایت پنهان کرده‌ام. 

این مطلبی بود که در وبلاگ یک از دوستان خوانده ام گفتم شما هم بخونید.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (3)

مامان وانیا
20 تیر 90 13:45
خیلی قشنگ بود انگار از زبان همه مادرهاست
مامان آرین
20 تیر 90 15:06
سلام عالی بود وتاثیر گذار.منکه بغض گلومو گرفته ولی این بهترین چیزیه که ما میتونیم به بچه هامون بدیم...آرزو...
مامان هانیه سادات
20 تیر 90 20:20
سلام. ممنون که به وبم سر زدی. قسمت نظرات تو فایر فاکس غیر فعاله. مجبور شدم با اینترنت اکسپلورر وبتو باز کنم. چرا هیچ عکسی از علی جان نذاشتی. دوست دارم روی ماهشو ببینم.


آخر هفته حتما از علی عکس میزارم.در ضمن من برای دختر گلت خیلی دعا میکنم.با اجازه میخوام لینکت کنم.